NÄSTA FÖREGÅENDE X

Transaktionscontroller

Lokalfastigheter i Sundbyberg AB

Lokalfastigheter i Sundbyberg AB är ett av fem dotterbolag till Sundbybergs Stads Stadshus AB och har funnits sedan januari 2017. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB ansvarar för lokalförsörjning och förvaltning av verksamhetslokaler som skolor, omsorgsboende samt idrott- och fritidsanläggningar inom Sundbybergs stad. Lokalfastigheter är också delaktigt i den pågående stadsutvecklingen i Ör, Hallonbergen och Rissne. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB är ett helägt kommunalt bolag med 14 anställda. I Lokalfastigheter finns i dagsläget två avdelningar: Förvaltning och Administration.

Lokalfastigheter i Sundbyberg AB är ett av fem dotterbolag till Sundbybergs Stads Stadshus AB och har funnits sedan januari 2017. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB ansvarar för lokalförsörjning och förvaltning av verksamhetslokaler som skolor, omsorgsboende samt idrott- och fritidsanläggningar inom Sundbybergs stad. Lokalfastigheter är också delaktigt i den pågående stadsutvecklingen i Ör, Hallonbergen och Rissne. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB är ett helägt kommunalt bolag med 14 anställda. I Lokalfastigheter finns i dagsläget två avdelningar: Förvaltning och Administration.

Vill du vara med och bidra till en växande stad där människor trivs?

Storstockholm är en av Europas snabbast växande regioner. Staden Sundbyberg tar ett stort ansvar för hela regionens framfart och växer relativt sett mest av alla. Hit vill allt fler människor flytta för att arbeta, bilda familj, sätta sina barn i en trygg skola, njuta av en rik fritid och åldras på ett värdigt sätt. Kort sagt; här finns ett stort behov av kommunala lokaler.

Vi som jobbar i det kommunala bolaget Lokalfastigheter i Sundbyberg bygger nu upp en samlad kompetens för att projektera, bygga och förvalta efterfrågade lokaler för skolor, förskolor, omsorgsboende samt idrott- och fritidsanläggningar. Vi drivs att försörja staden och invånarna med rätt lokaler, till rätt kostnad och i rätt tid.

Tjänsten

Rollen är ny i bolaget och syftar till att utifrån avtal och idékoncept följa upp och dokumentera samtliga av bolagets genomförda bolags- och fastighetstransaktioner. De senaste åren har ett stort bestånd sålts. I rollen ingår därför att organisera, planera och förbereda uppföljningsarbetet och utvecklingsåtgärder kopplat till genomförda avtal, utifrån hela koncernperspektivet inkl Sundbybergs stad. Du rapporterar till VD och ingår i VD-staben tillsammans med Verksamhetsutvecklare och Lokalförsörjare. Bolaget sitter i trevliga lokaler i Sundbyberg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Efter ingångna avtal följa upp motpartens åtaganden samt säkerställa att egna åtaganden genomförs.
  • Säkerställa att allt uppföljningsarbete med planering, genomförande och utvärderingar dokumenteras
  • Föredragande inför ledningsgrupp, styrgrupper och styrelse
  • Vara en resurs i bolagets utvecklingsarbete och Sundbybergs Stads arbete med hållbar utveckling
  • I samråd med andra skapa administrativa rutiner för detta arbete
  • Att i övrigt inom bolaget vara en resurs för olika projekt relaterad till utvecklingsprojekt av fastigheter, egna eller inhyrda samt hyreskontraktsfrågor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi, samhälle eller annan relevant utbildning
  • Ett par års erfarenhet av arbete i fastighetsbranschen och arbete med transaktionsfrågor är ett krav
  • Mycket god datavana
  • Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper
  • Vana att leda och organisera arbete i projektform
  • Meriterande med vana av förhandlingsarbete

Personliga egenskaper

För att lyckas bra i tjänsten tror vi att du har en naturlig fallenhet för att organisera, planera och skapa struktur. Du ser helhet och sammanhang även i komplexa frågor och bryter ned problem i sina beståndsdelar. I din framtoning är du affärsmässig, kommunikativ och samtidigt lyhörd. Som person gillar du att ta ansvar för din uppgift och driva dina processer vidare. För att nå framgång i ditt arbete bygger du nätverk och relaterar till människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vi är ett mindre team där alla bidrar till helheten så det är ett stort plus om du är öppen för att hugga i där det behövs.

Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla Sundbybergs stad. I din roll bidrar du till ett levande samhälle där människor trivs.  Du tillhör ett trevligt och kunnigt team. I rollen har du möjlighet att påverka, strukturera upp och nätverka i hög grad. I oss har du samtidigt en trygg arbetsgivare som månar om sina anställda.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Lokalfastigheter i Sundbyberg med Fasticon Kompetens AB. För att söka tjänsten registrerar du CV och personligt brev på www.fasticonjobb.se

Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi träffar kandidater löpande, dock senast den 25 augusti. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Petré på 0708-123333 alternativt ulrika.petre@fasticonkompetens.se.