NÄSTA FÖREGÅENDE X

Områdesförvaltare

Burlövs Bostäder AB

Burlövs Bostäder AB är ett fastighetsbolag som ägs av Burlövs kommun. Bolagets målsättning är att erbjuda attraktivt boende som ger trygghet, gemenskap, omtanke och god service. Företaget förvaltar 2 500 lägenheter och 100 lokaler i Burlövs kommun. Lägenhetsbeståndet är idag fullt uthyrt och företagets motto är att sätta kunden i centrum. Vi är 34 anställda och omsätter 195 MSEK.

Burlövs Bostäder AB är ett fastighetsbolag som ägs av Burlövs kommun. Bolagets målsättning är att erbjuda attraktivt boende som ger trygghet, gemenskap, omtanke och god service. Företaget förvaltar 2 500 lägenheter och 100 lokaler i Burlövs kommun. Lägenhetsbeståndet är idag fullt uthyrt och företagets motto är att sätta kunden i centrum. Vi är 34 anställda och omsätter 195 MSEK.

Är du en initiativrik och driven förvaltare som vill ha ett varierande och ansvarsfullt arbete? Då är detta kanske jobbet för dig!

Tjänsten
På Burlövs Bostäder kommer du att ha ett övergripande fastighets- och hyresgästansvar och du ansvarar för drift, skötsel och underhåll av det bestånd du förvaltar utifrån satta budgetramar, företagets affärsidé, policys och mål. Du ingår i ett driftteam om två områdesförvaltare, fyra fastighetstekniker samt en drifttekniker. Du har också ett nära samarbete med den bosociala samordnaren. Du rapporterar direkt till Förvaltningschefen. 

Dina arbetsuppgifter  

  • Övergripande fastighets- och hyresgästansvar
  • Personalansvar för två drifttekniker
  • Samordningsansvarig för upprättandet av förvaltningsplaner
  • Delta i verksamhetsplanering samt budgetering och ekonomisk uppföljning
  • Medverka i upprättandet av underhållsplaner
  • Beställaransvar i relation till anlitade externa leverantörer
  • Ansvara för kontinuerliga kundkontakter
  • Tillsammans med bosociala samordnaren arbeta proaktivt med ordning- och trygghetsfrågor
  • Ansvara för planering, utförande och uppföljning av reparationer och felavhjälpande underhåll
  • Ansvara för felsökning i relation till skadehantering
  • Ansvara för och genomföra avflyttningsbesiktningar

Kvalifikationer

  • Relevant utbildning inom bygg/fastighet alternativt tillgodogjort dig motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet
  • Minst fem års relevant erfarenhet av liknande arbete
  • Erfarenhet av arbetsledning är meriterande
  • Kunskap om hyreslagstiftningen samt LOU, AFF och FM-entreprenader är meriterande
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. För att trivas i den här rollen tror vi att du är initiativrik och uppskattar utmaningar, gillar att jobba i team och är inte rädd för att ”kavla upp ärmarna”. Du vill ständigt hitta de bästa lösningarna samt drivs av att komma till avslut och nå uppsatta mål.

Vi erbjuder dig
Ett omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang på ett framtidsinriktat företag. Burlövs Bostäder har en relativt liten organisation vilket innebär att det blir ett varierande arbete med möjlighet att påverka. Vi erbjuder ett brett arbetsfält där du liksom vi har kunden i fokus.

Ansökan
Om du tycker att tjänsten som Områdesförvaltare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Burlövs Bostäder med Fasticon Kompetens AB.

För att söka tjänsten, registrera ditt cv på www.fasticonjobb.se och bifoga gärna ett personligt brev.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 30 juni 2017. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Håkon Hansen på hakon.hansen@fasticonkompetens.se eller på 0721-64 52 55.

Fasticon Kompetens är ledande konsulter specialiserade på kompetensförsörjning inom fastighetsbranschen och delar av samhällsbyggnadssektorn.