NÄSTA FÖREGÅENDE X

Kommersiell förvaltare

Ica Fastigheter

ICA Fastigheter AB är ICA-gruppens svenska fastighetsbolag med uppdraget att erbjuda ändamålsenliga och strategiskt placerade affärslägen genom att utveckla, köpa, sälja, hyra in och aktivt förvalta fastigheter. Vi äger omkring 170 handelsplatser samt två lager. Därtill hyr vi in drygt 600 butikslokaler samt 20 kontor och lagerfastigheter. ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. Vi erbjuder våra medarbetare entreprenörskap, frihet och utmaningar i en modern arbetsmiljö med högt tempo. Att arbeta på ICA och ICA Fastigheter skapar möjlighet att utvecklas och växa - både inom fastighetsbolaget och övriga ICA.

ICA Fastigheter AB är ICA-gruppens svenska fastighetsbolag med uppdraget att erbjuda ändamålsenliga och strategiskt placerade affärslägen genom att utveckla, köpa, sälja, hyra in och aktivt förvalta fastigheter. Vi äger omkring 170 handelsplatser samt två lager. Därtill hyr vi in drygt 600 butikslokaler samt 20 kontor och lagerfastigheter. ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. Vi erbjuder våra medarbetare entreprenörskap, frihet och utmaningar i en modern arbetsmiljö med högt tempo. Att arbeta på ICA och ICA Fastigheter skapar möjlighet att utvecklas och växa - både inom fastighetsbolaget och övriga ICA.

Om uppdraget

Drivs du av att utveckla fastigheter och av att bygga kundrelationer? Vi söker nu en kommersiell förvaltare till Stockholm/Norr som vill vara med om att skapa ytterligare värde i fastighetsbeståndet. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.

Som kommersiell förvaltare på ICA Fastigheter kommer du ha ett ansvar för 15-20 ICA Maxi-, ICA Kvantum- och ICA Supermarketbutiker. Du ska vara bekväm med att resa i tjänst då fastigheterna ligger både i Norrland och Stockholm. Du utgår från kontoret i Stockholm/Solna eller i Umeå och rapporterar till marknadsområdeschef.

Arbetsuppgifter
I rollen som kommersiell förvaltare kommer du utgå från kontoret i Solna eller Umeå och besöka dina hyresgäster inom tilldelat förvaltningsområde. Som kommersiell förvaltare är du kundansvarig och agerar kontaktperson gentemot dina hyresgäster i frågor som främst rör utveckling-, uthyrning- och förnyelsearbete med fokus på driftnetto och NKI.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Med övergripande ansvar för handelsplatser/butiker kommer du tillsammans med marknadsområdeschefen verka aktivt för utveckling och förnyelsearbete inom beståndet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra hyresgäster att utveckla sin verksamhet.
  • Du har det totala budget- och resultatansvaret på fastighetsnivå samt ansvarar för att upprätta affärsplan för respektive fastighet.
  • Du är huvudkontaktperson för handlare och övriga hyresgäster och förväntas säkerställa ett smidigt samarbete med goda relationer till dem.
  • Du kommer att ha löpande kontakt med hyresgästerna i förnyelse- och utvecklingsfrågor samt ansvara för såväl hyresförhandlingar som avtalshantering. Vidare gör du investeringskalkyler och agerar kravställare vid ombyggnation och lokalanpassning samt tillser att handlarens verksamhet påverkas minimalt. Mindre ombyggnationer projektleder du själv.
  • Du kommer att samarbeta nära med både projektavdelningen, uthyrning och FM-organisationen som ansvarar för tekniska frågor och underhållsplanering. Tillsammans verkar teamet för att skapa attraktiva handelsplatser inom marknadsområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av Förvaltning eller Fastighetsutveckling, gärna inom retail/ detaljhandeln. Du har vidare flera års erfarenhet av arbete som innebär sociala kontakter och samarbeten, såväl internt som externt, och kan visa på goda resultat av dessa.

Vidare söker vi dig som:

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/ fastighetsekonomi/ fastighetsförvaltning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet
  • Det är viktigt att du har en ekonomisk medvetenhet och har god beställarkompetens
  • Körkort B är ett krav

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av kommersiell förvaltning, gärna inom retail/detaljhandeln
  • Har erfarenhet av att arbeta hos ett större bolag/koncern.

Personliga egenskaper

För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du en person som vill arbeta med vad man kallar ”frihet under ansvar”. Du får en tydlig målbild, men där du själv beslutar vägen dit och har en coachande chef och kollegor längs vägen dit. Detta ställer krav på att du är självgående genom att du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Givetvis är du strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera samt hålla tidsramar.

Stor del av arbetet är hyresgästkontakter och utveckla handelsplatser. Därför är du en person som har en god samarbetsförmåga genom att du är lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Arbetet ställer även krav på att du som person är du trygg, stabil och har självinsikt och skiljer på det personliga och professionella.  Slutligen präglas denna roll av variation där du ofta får använda dig av din problemlösande förmåga, du har goda erfarenheter av att bryta ned problem i sina beståndsdelar och presentera konkreta lösningsförslag. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och sociala färdigheter. Eventuella tester kan genomföras på slutkandidat.

Vi erbjuder dig

  • På ICA Fastigheter erbjuds du en utvecklande tjänst i ett familjärt bolag som värdesätter långsiktiga relationer och utveckling.
  • ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
  • ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

Snabbfakta
Placeringsort: Solna eller Umeå
Resor: Cirka 2 dagar/vecka, övernattning förekommer. Tjänstebil erhålles.
Typ av uppdrag: Rekrytering, heltid
Start: Snarast enligt överenskommelse 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar ICA Fastigheter AB med Fasticon Kompetens AB. Därav är ICA Fastigheters önskemål att alla samtal och mail kring tjänster går till Fasticon Kompetens AB.  

För att söka tjänsten, registrera ditt cv på www.fasticonjobb.se och bifoga ett personligt brev. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är söndagen den 29 april 2018.

Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linnéa Nilsson på linnea.nilsson@fasticonkompetens.se eller på 073 – 415 43 21.