NÄSTA FÖREGÅENDE X

Interim - Upphandlingsstöd

Fasticon Kompetens Interim

Fasticon Kompetens AB är konsulter inom rekrytering, kompetensutveckling och kompetensförsörjning - specialiserade på fastighetsbranschens behov. Fasticon Kompetens är en del av Byggmästare Anders J Ahlström Holding. Sammantaget är vi i dag ett 50-tal anställda med huvudkontoret i Stockholm och regionkontor i Göteborg och Malmö. www.fasticonkompetens.se

Fasticon Kompetens AB är konsulter inom rekrytering, kompetensutveckling och kompetensförsörjning - specialiserade på fastighetsbranschens behov. Fasticon Kompetens är en del av Byggmästare Anders J Ahlström Holding. Sammantaget är vi i dag ett 50-tal anställda med huvudkontoret i Stockholm och regionkontor i Göteborg och Malmö. www.fasticonkompetens.se

För kunds räkning söker vi dig med kunskap inom LOU som vill stötta en fastighetsavdelning i bland annat upphandlingar och fastighetsrelaterade frågor!
 
Tjänsten
Du kommer att arbeta på fastighetsavdelningen och stötta gruppen gällande fastighetsrelaterade frågor och upphandlingsstöd, du rapporterar till fastighetschefen. Uppdraget startar ca den 11 juni och sträcker sig 3-4 månader fram med god möjlighet till fast anställning.  
 
 
Exempel på arbetsuppgifter

  • Genomföra byggentreprenadupphandlingar och ramavtalsupphandlingar såsom planering av upphandlingen, medverka vid framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering, göra underlag för politiska beslut, tilldelning och beställning, diarieföring, arkivering
  • Bevaka fastighetsavdelningens ramavtal som gäller entreprenader och tekniska konsulttjänster
  • Vara förvaltningens representant i inköpsgruppen avseende byggentreprenader och tekniska konsulttjänster
  • Fungera som ett stöd och bollplank när det gäller byggprojekthantering, entreprenadjuridik, LOU, bygglovshantering och kommunal administration som tjänsteskrivelser, diarieföring, arkivering

Kvalifikationer

  • Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom bygg/fastighet, inköp, ekonomi eller juridik
  • Kunskap och någon form av erfarenhet inom LOU
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska, både muntligt och skriftligt

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ, självständig och gärna har en vana att arbeta utåt i en större organisation. Vidare bör du vara analytisk och att du arbetar på ett strukturerat och lösningsorienterat sätt.

Ansökan
Om du tycker att uppdraget Interim – Upphandlingsstöd passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

För att söka tjänsten, registrera din cv på www.fasticonjobb.se och bifoga gärna ett personligt brev. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande.

Uppdraget kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 31 maj 2018.

Har du frågor angående uppdraget är du välkommen att kontakta Zara Elenmo på zara.elenmo@fasticonkompetens.se eller på 0766-32 33 56.

Fasticon Kompetens är ledande konsulter specialiserade på kompetensförsörjning inom fastighetsbranschen och delar av samhällsbyggnadssektorn.