NÄSTA FÖREGÅENDE X

Fastighetsförvaltare

Willhem AB

Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön. Vårt fastighetsbestånd består av omkring 25 000 hyreslägenheter och vi finns i 13 områden; Borås, Eskilstuna, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Malmö, Skövde, Stockholm, Trollhättan och Västerås. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Med Första AP-fonden som ägare bygger vi ett långsiktigt och ansvarsfullt bostadsbolag med ambition att växa och utvecklas.

Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön. Vårt fastighetsbestånd består av omkring 25 000 hyreslägenheter och vi finns i 13 områden; Borås, Eskilstuna, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Malmö, Skövde, Stockholm, Trollhättan och Västerås. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Med Första AP-fonden som ägare bygger vi ett långsiktigt och ansvarsfullt bostadsbolag med ambition att växa och utvecklas.

Vi söker dig som har en positiv livssyn och som trivs med att arbeta proaktivt både mot medarbetare och kunder. Du vill också arbeta i ett affärsmässigt bolag i utveckling.

Som fastighetsförvaltare har du resultat- och personalansvar för bovärdar och förvaltningsassistenter i ditt förvaltningsområde som består av ca 1300 lägenheter, kommersiella lokaler och ett par äldreboenden. Områdena är Hässelby, Blackeberg, Viksjö och Kallhäll.  Ansvaret innebär både tekniskt och ekonomiskt ansvar för fastigheterna genom ett aktivt arbete med att optimera uthyrning-, ärende- och skötselprocesserna. Du kommer ha ett mycket nära samarbete med övriga fastighetsförvaltare, bovärdar, förvaltningsassistenter samt projektledare. Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i Stockholms interna ledningsgrupp och utgår ifrån kontoret i Alvik.

Arbetsuppgifter

  • Upprätta och fullfölja affärsplaner för förvaltningsområdet
  • Styrning och uppföljning av intäkter- och kostnader
  • Ta fram underlag för budget och prognoser
  • Ledning av bovärdar och förvaltningsassistenter
  • Utveckla och upprätthålla en hög servicekänsla i den egna gruppen
  • Planera och följa upp NKI-åtgärder
  • Uppföljning av ärenden så att uppsatta mål nås
  • Effektivisera och optimera områdets fastigheter avseende värme, vatten, el och avfallshantering
  • Tillse att uthyrning av lediga objekt sker så att inte vakanser uppstår
  • Ansvara för att myndighetsbesiktningar genomförs och att åtgärder vidtas så att myndighetskrav tillgodoses
  • Handläggning av störningsärenden
  • Utveckla relationer till våra hyresgäster, medarbetare, entreprenörer och myndigheter

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller likvärdig kompetens inom fastighetsområdet. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete inom fastighetsförvaltning. Viktigt är att du har goda ledaregenskaper även om du inte tidigare har haft formellt personalansvar. Meriterande med tidigare erfarenhet av fastighetsadministrativa system och besitter kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsekonomi. God datorvana är en självklarhet. Du behöver ha B-körkort för att kunna åka till dina fastigheter, med fördel har du egen bil.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du har goda ledaregenskaper och kan engagera och motivera dina medarbetare och har förmågan att skapa engagemang och delaktighet. Du har omfattande kontakter med personal, hyresgäster, entreprenörer samt andra aktörer varför det är viktigt att du har en god samarbets- och kommunikativ förmåga och ett kundorienterat sätt. Viktigt är också att du är förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Du ser kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du trivs också med att vara i ett bolag där det händer mycket och förändringar sker.

På Willhem arbetar vi aktivt med vår värdegrund, vilket innebär att vi är värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla. Det är värderingar som du måste dela och känna dig inspirerad av för att vara rätt person för rollen.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Fasticon Kompetens. För att söka tjänsten registrerar du CV och ett personligt brev via http://fasticonjobb.se/. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt dock senast 3/12 . Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Sabina Skelton via mail sabina.skelton@fasticonkompetens.se eller telefon: 0734-154318